vodilna slika

Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.

Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.

Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.

900-0009/2022-2 MONM naj naredi strokovno študijo javnega potniškega prometa in zato zagotovi sredstva v proračunu


Datum: 12. 01. 2023
Urad: Urad za razvoj in prostor
Svetniška skupina: Solidarnost
Svetnik: Maja Žunič Fabjančič

Pobuda

Javni mestni potniški promet v Novem mestu je v raziskavi Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave dobil zelo slabo oceno, kar potrjuje tudi veliko nezadovoljstvo uporabnikov z dostopom do teh storitev.  

MO NM letno namenja več kot 500.000 EUR iz proračuna za storitev s katero velik del uporabnikov ni zadovoljen. Zelo smiselno bi bilo, da občina naredi neko poglobljeno strokovno analizo in ugotovi, kakšne so dejanske potrebe in če je potrebno, se določen promet tudi ukine in okrepi drugega, in sicer vse v skladu z ugotovitvami strokovne študije oz. analize.

Vzporedno s tem, pa bi bila smiselna takojšnja intervencija omogočanja lažje dostopnosti uporabnikov z vpeljavo GPS navigacije na avtobusih, saj bi se s tem dobila bolj natančno možnost spremljanja prometa. Gre za primer dobre prakse prenosa iz drugih, tudi veliko manjših mest kot je npr. Ljutomer, kjer se je to izkazalo kot zelo uporabno.

 

 

 

Odgovor

Velikost, značaj in razgibanost mesta so ključni dejavniki, ki vplivajo na učinkovitost mestnega potniškega prometa. Novo mesto je geografsko močno razvejano mesto, ki je kljub relativno manjšemu številu prebivalstva gospodarsko in družbeno izjemno razvito mesto. Po letu 2015, ko se je na novo formiral mestni potniški promet, je bila na podlagi strokovne študije že enkrat izvedena optimizacija linij in oblikovanje novega voznega reda. Z razpoložljivimi finančnimi sredstvi je na obstoječih šestih linijah izjemno težko zagotoviti visoko frekventnost le-teh saj je treba nenehno iskati ravnovesje med trajnostjo, ekonomsko upravičenostjo in zadovoljstvom uporabnikov.

MONM v sodelovanju s trenutnim koncesionarjem ves čas išče izboljšave in rešitve na tem področju. S 1. februarjem 2023 se načrtuje uvedba testne faze sistema sledenja avtobusov s pomočjo GPS tehnologije. Preko aplikacije SITIUM se bo lahko natančno spremljalo trenutno lokacijo avtobusov, morebitne zamude, čas do naslednjega prihoda avtobusa glede na izbrano postajališče, ipd. Testna oz. 1. faza sicer ne bo dostopna javnosti, ker se zaradi kompleksnosti sistema po izteku testnega obdobja najprej načrtuje podrobno analizo, odpravo morebitnih nepravilnosti in izpopolnitev/dopolnitev sistema. Sledila bo 2. faza, to je uvedba sistema sledenja avtobusov za širšo javnost. Izvedba 2. faze se pričakuje do konca letošnjega leta. Je pa v veliki meri odvisna od uspešnosti testne faze in kako se bo sam sistem obnesel v praksi.

 

 

Pripravili:

 

Emina Vrbetić

strokovna sodelavka

 

Miloš Dular

vodja Oddelka za promet in mobilnost

 

dr. Iztok Kovačič                                                                       dr. Jana Bolta Saje

vodja Urada za prostor in razvoj                                                     direktorica

Nazaj na seznam