Uroš Weinberger, Escapism, 2021, olje na platnu, 250 x 271 cm

Uroš Weinberger: Projectories

od 01. 06. 2021 do 04. 07. 2021, 19:00

Lokacija: Galerija mesta Ptuj

Organizator: Galerija mesta Ptuj

Uroš Weinberger, Escapism, 2021, olje na platnu, 250 x 271 cm

Uroš Weinberger: Projectories

1. 6. – 4. 7. 2021

Galerija mesta Ptuj, Prešernova ulica 29, 2250 Ptuj

Otvoritev samostojne likovne razstave: torek, 1. junij, ob 19h

Umetnika in njegovo delo bo predstavila umetnostna zgodovinarka Nina Jeza.

“Beseda projectories izvira iz angleškega ekonomskega jezika in se uporablja pri napovedovanju uspešnosti poteka določenega projekta. Ustreznega slovenskega prevoda nisem našel.”

Uroš Weinberger

 

“Projectories” predstavlja Weinbergerjev najnovejši slikarski opus, ki ga nadgrajuje in ustvarja zadnja tri leta.

Prizori Projectories predstavljajo abstrakcijo trenutnega dogajanja. Zaradi nenehnih močnih spodbud slikovnih vsebin, spodbujenih s tiskanimi in digitalnimi mediji ter povzetimi v množičnih medijih, mora ogled del gledalcu vzbuditi jasne slikovne povezave, povezane z aktualnimi dogodki. Umetnik v ta namen uporablja premišljeno strukturirano koreografijo, ki

želi s slikarskimi prijemi gledalca pripraviti do tega, da preizprašuje skupek podob, ki nam jih posredujejo slikarska platna. Uroš Weinberger je vizionarski umetnik, ki je že pred letom 2010 slikal ljudi z zaščitnimi plinskimi maskami in opozarjal na toksični svet (na razstavi bodo tudi dela iz tega obdobja); ne le na katastrofalne posledice podnebnih sprememb in brezobzirnega posiljevanja naravnih virov, temveč tudi na neskončne množice laži, zmede in nejasnosti, znotraj katerih se pravkar nahajamo. Njegove slike so tako še do nedavnega delovale kot znanstvena fantastika svetovne katastrofe, ki pa je danes postala realnost. Avtor si prizadeva, da bi gledalec/opazovalec dobil občutek, kot da gleda nekaj, kar dejansko obstaja. Nekaj, kar sicer morda (še) ni realno, ampak je upodobljeno na tako realističen način, da opazovalca vsakič znova prestavlja v “ustvarjeno” slikarsko stvarnost, ki ga opominja, da se onkraj njegovega dojema dogaja pravcati coup d’etat vsakdanjosti.

Barvna paleta Uroša Weinbergerja potrjuje dejstvo, da se njegova aktualna slikarska interpretacija načrtno oddaljuje od koncepta in se želi izrazito približati formativni vsebini, kar od umetnika zahteva še dodatno metapsihološko koncentracijo in kritični razmislek o pomembnosti podobe, ki odvzema štafetno palico konceptualnemu reformiranju in demontaži realnosti na račun narativnosti vsebine umetniškega dela. Presvetljenost Weinbergejeve slike v resnici ugrabi pogled gledalca in ga prestavi v megalomanski prostor vsepresežnega užitka - recimo mu lasvegaški sindrom - tako, da ga sooči z oslepljujočo, neonsko žarečo in neoliberalistično pozicijo svetovnega etosa: pozornost javnosti je že dolgo vodena s strani vladajočih hierarhij, ki so v poplavi interdisciplinarnih tehnoloških in tehničnih rešitev zaslutile svojo priložnost, da popolnoma obvladajo individualnost, samosvojskost in tudi pluralnost publike ter tako ohranijo avstralopitekovski primat političnih ambicij, ki so se jih - kar je res, je res - prav udobno privadile.

Nina Jeza

O umetniku

Uroš Weinberger je diplomiral (2003) in magistriral iz slikarstva (2005) na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Je vizualni umetnik, ki ustvarja na področju sodobnega figuralnega slikarstva, muralov, intermedijskih instalacij, aktiven pa je tudi v ustvarjanju avtorske glasbe. Je prejemnik študentske Prešernove nagrade (2001). Leta 2018 je prejel priznanje za pomembna umetniška dela Univerze v Ljubljani. Umetniške rezidence: Akademija za likovno umetnost v Sofiji, Bolgarija (2002); Ministrstvo za kulturo RS v Berlinu, Nemčija (2009); Schafhof - Europäisches Künstlerhaus Oberbayern, Freising, Nemčija (2013). Je avtor likovnih ciklov Transsubstanciacije; Human Error; Control-Delete; Info vs. Info; Generation Z; Blur Techno; Displaced world, deplasiran svet.; The Final Countdown; Hand, Job, Paper, Work.; Pozor, družinske vrednote!; Seven Sisters; Oase des Wusts; die Drohnen; Projectories. Njegove pomembnejše predstavitve so: Čas brez nedolžnosti, Moderna galerija, Ljubljana (2019); Anthropocene, Ann Street Gallery, New York, ZDA (2018); After Hiroshima, The B#S Gallery, Treviso, Italija (2017); NordArt 2016, Büdelsdorf, Nemčija (2016); MIG 21, migracijsko interdisciplinarno gibanje, mednarodna umetniška razstava na temo migracij, KIBLA PORTAL, Maribor (2016). Živi in ustvarja kot samostojni vizualni umetnik.

http://urosweinberger.com/

 

Ob razstavi je izšel katalog v sodelovanju z Mestno galerijo Nova Gorica.

Izvedbo razstave so omogočili:

Mestna občina Novo mesto

Mestna občina Ptuj

Zavod za turizem Ptuj

Ministrstvo RS za kulturo

 

Galerija mesta Ptuj
Prešernova ulica 29
2250 Ptuj
www.galerijamp.si
galerija@visitptuj.eu
+386 31 361 865

Odpiralni čas
torek – nedelja & prazniki: 10.00 – 17.00
ponedeljek: zaprto